bilgi@psikosense.com.tr
0212 415 00 10

Hizmetlerimiz
Bireysel Terapi

Her insan yaşamının belli dönemlerinde karşılaştığı zorluklarla baş etmekte zorluk çekebilir, onların üstesinden gelemeyeceğini düşünüp kendisini güçsüz hissedebilir, bu gibi durumlarda psikoterapi desteği almak gerekebilir.
Psikoterapi bu konuda gerekli eğitimleri almış bir klinik psikolog/psikiyatr ile psikolojik kökenli problemlerin çözümü için kendisine başvuran danışan arasında gerçekleşen iş birliği sürecidir. Bu iş birliğinin psikoterapi olabilmesi için belli bir psikolojik kurama dayanması ve bir uzman tarafından uygulanıyor olması gerekmektedir. Psikoterapi ile danışan duygu, düşünce ve davranışları ile ilgili farkındalık kazanarak bunları kontrol edebilmeyi öğrenmekte ve karşılaştığı problemlerle baş edebilme becerisi kazanmaktadır. Psikoterapi birçok sorunun çözümünde faydalı olabilmektedir.
Bireysel Terapide Çalışılan Alanlar
-
Panik Bozukluk
-
Sosyal Anksiyete
-
Obsesif Kompulsif Bozukluk
-
Travma Sonrası Stres Bozukluğu
-
Depresyon
-
Yaygın Anksiyete Bozukluğu
Çocuk Ergen Terapisi

Oyun çocuğun dili; kendini ifade edebilmesinin en önemli aracıdır. Yetişkinler nasıl konuşarak problemlerini dile getirebiliyorsa çocuklar da oyun oynayarak kendilerini ifade edebilir. Oyun terapisi 3-12 yaş aralığındaki çocuklara uygulanılabilen oyunun terapötik bir yöntem olarak kullanıldığı bir terapi türüdür. Çocuk oyun terapisinde duygularını, düşüncelerini oyun terapisi odasındaki oyuncaklar aracılığı ile ortaya çıkarır. Oyun terapisi sayesinde çocuk kabul gördüğünü hisseder ve yaşadığı problemlerle başa çıkabilme becerisi kazanır, problemleriyle baş etmeyi öğrenmesiyle de iyileşme süreci başlar. Oyun terapisi;
- Kaygı bozuklukları
- Travma, istismar, ihmal
- Depresyon
- Boşanma
- Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite bozukluğu
- Alt ıslatma
- Tırnak yeme, parmak emme
- Davranış Problemleri
- Kardeş kıskançlığı
- Kayıp,yas
- Öğrenme Güçlüğü
- Aile içi şiddet
- Yeme ve Uyku problemleri yaşayan çocuklarda uygulanmaktadır.
Oyun terapisinin normal oyundan farkı terapistin terapi sırasında çocuk ile terapötik ilişki kurması, çocuğun dünyasını anlayabilmesi ve olumlu benlik algısı geliştirmesine katkı sağlamasıdır. Oyun odasındaki oyuncaklar çocukların iç dünyalarını ortaya koyabilmelerine imkan sağlayan özel oyuncaklardan oluşmaktadır. Her çocuğun terapideki ilerleyiş hızı farklıdır, bu nedenle terapinin süresi çocuğun yaşadığı probleme, problemi çözme hızına, kişilik yapısına göre değişebilmektedir. Çocuğunuzun yaşadığı problemlerle baş edemediğini, günlük hayatının bu problemlerden etkilendiğini fark ettiğinizde ve bu durum sizi endişelendirmeye başladığında bir uzmandan yardım isteyebilirsiniz, oyun terapisi çocuğa yardım etmek için önerilen bir terapi tekniğidir.
Online Terapi

Online Terapi, Psikologların internet üzerinden danışanlarıyla buluştuğu görüntülü konuşma yöntemiyle seanslarını gerçekleştirdikleri terapi yöntemidir. Yüz yüze terapi ile arasındaki tek fark bilgisayar üzerinden gerçekleştirilmesidir.
Pandemi süreci boyunca hem maske takma zorunluluğu olmadan hem de evinizin konforundan çıkmanıza gerek kalmadan online terapilere katılabilirsiniz ve gerek kendiniz gerek terapistiniz için riski azaltmaya yardımcı olabilirsiniz.
1) Hangi durumlarda online terapi uygundur?
Yüz yüze görüşmenin kısıtlandığı ya da uygun olmadığı durumlarda psikolojik sağlık açısından etkililiği kanıtlanmış bir uygulama olarak online terapi uzun yıllardır tüm dünyada kullanılmaktadır. Pandemi sürecinde de tedavinizin yarım kalmaması için online terapi kullanılabilir.
2) Online terapi sağlıklı bir terapi şekli mi?
Çalışmanın başarısı danışanın uzman ile işbirliği yapması ve açık iletişim kurmasına bağlıdır.
3) Online terapi esnasında verdiğim bilgiler gizli kalacak mı?
Seans sırasında konuşulanlar siz izin vermediğiniz sürece sizinle uzmanınız arasında kalacaktır. Ancak istismar, intihar riski, siz veya yakınlarınızın zarar görmesi gibi durumlarda sizinle ilgili bilgileri izniniz olmadan mesleki etik ilkeleri ve yasalar doğrultusunda ve zorunluluk doğduğunda sadece yetkili mercilerle ve mahkemelerle paylaşılabilir.
4) Online terapi süresi ne kadardır?
Online terapi seans süresi 50 dakika sürer.
5) Danışmanın alanında uzman olduğunu nasıl anlayabilirim?
Uzmanınıza; eğitimi ve yeterliliği hakkında sorular sorabilirsiniz.
6) Online terapi seansları ücretli mi?
Online terapi ücretleri konusunda detaylı bilgiye bilgi@serapbozan.com mail adresinden ya da 0212 415 00 10 - 05056681504 numaralı telefondan ulaşabilirsiniz.
8) Online terapi seansı geç başlarsa, ne olur?
Uzmanımız, elinde olmayan nedenlerle seansa geç gelebilir, bu durumda görüşme sürenizi uzatarak 50 dakikayı tamamlar. Seansa siz geç geldiğinizde uzmanınız görüşme süresine ekleme yapmaz, seans normal zamanında biter. Seansınız bir gün öncesinden teyit edilir. Seansa gelemeyeceğiniz durumunda, seans saatinden en az 24 saat öncesine kadar seansınızı ücretsiz iptal etme hakkına sahipsiniz. 24 saat öncesine kadar iptal edilmeyen seansların ücretini ödemeniz gerekmektedir. Seansa gelememekle ilgili haklı bir sebep varsa ve bu belgelendirildiğinde danışandan ücret talep edilmez.
9) Online terapi öncesinde kendimi seansa nasıl hazırlamalıyım?
Seans süresince rahatsız edilmeyeceğinizden ve oturduğunuz odaya açılan kapının kapalı olacağından emin olun, seanstan önce alkol veya psikoaktif madde kullanmayın. Bu durumların sağlanmasından siz sorumlusunuz.
10) Online terapi seansım kayıt altına alınacak mı?
Görüşmelerin dijital ortamda kayıt altına alınmayacağını, danışan mahremiyetini kişisel verilerin korunması kanunu çerçevesinde korunacağını taahhüt eden bilgilendirilmiş onam formunu onaylamanız durumunda siz de psikolojik danışmanın mahremiyetini, önceden anlaşma yapılmadığı takdirde sizin dışınızdaki bir kişinin oturumu herhangi bir araçla dinlemeyeceğini, görüşmeleri herhangi bir araçla kayıt altına almadığını kişisel verilerin korunması kanunu kapsamında koruduğunuzu taahhüt etmiş olursunuz.
Çift ve Aile Terapisi

Çift ve aile terapisi çiftler veya tüm aile arasında olan ilişkinin çalışıldığı psikoterapinin bir alt dalıdır. Çift terapisinde bireysel olarak değil çiftlerle, çocuklu ailelerle, yetişkin ailelerle ve gruplarla çalışılır. Çift terapisi yalnızca çiftlerin sorunlarına odaklanırken aile terapisi tüm aileyi bir bütün olarak ele alır. Çift ve aile terapisinin amacı çiftlerin ilişkilerini incelemek, uyumsuz ilişkileri ve varsa davranış kalıplarını düzenlemek, ilişkiyi olumsuz etkileyen davranış kalıpları hakkında eşlerde farkındalık oluşturmaktır.
Seanslarda tüm aile üyeleri birlikte alınabildiği gibi tek tek de alınabilir. Terapi sürecinin içerisinde en az 1 kere danışanlarla birebir seanslar düzenlenir. Tüm terapilerde geçerli olduğu gibi gizlilik ilkesi esastır. Terapistinize anlattığınız bilgiler siz istemediğiniz sürece eşiniz dahil kimseyle paylaşılmaz. Bir seansın süresi 50 dakika – 1 saat arasındadır.
Aile ilişkilerinde, eşiyle, çocuklarıyla ya da ebeveynleriyle sorun yaşayan kişiler, evlilik öncesinde de ilişkisinde problemler yaşayan kişiler aile ve çift terapisinden faydalanabilir. Çift ve Aile terapisinde çalışılan alanların başlıcaları şunlardır;
· Aldatma ve Aldatılma
· Evlilik Öncesi Danışmanlık
· Flört Dönemi Problemleri
· Evliliklerde İletişim Sorunları
· Evliliklerde Yaşanan Çatışmalar
· Eşler Arası Güven Problemleri
· Kıskançlık
· Boşanma ve Adaptasyon Terapisi
· Çiftler için İlişki Danışmanlığı
Cinsel Terapi

Cinsel terapi; bireylerin cinsellik alanında duygusal ve davranışsal sorunlarının çözümünü, cinsel ve ruh sağlıklarının geliştirilmesi ve korunmasını amaçlayan psikoterapinin bir alt alanıdır. Cinsel terapide cinsel işlev bozukluklarından dolayı bozulan ruhsal dengeyi sağlamak, yeniden cinsel eğitim vermek, düşünce ve duygu alışverişi kurmak, çiftlerin veya bireylerin kendilerini tanımalarını sağlamak, cinsel çatışmaları çözümlemek, bu çatışmalardan doğan kaygıyı azaltmak, çiftler arasındaki ilişkileri iyileştirmek hedeflenmektedir.
Seans anında cinsel yaşam ile ilgili sorun yaratabilecek birçok problemin terapi uzmanı tarafından değerlendirilmesi gerçekleşir. Cinsel terapi seansı esnasında da deneyim, endişe ve duyguların paylaşımı gerçekleşir. Seans esnasında terapi uzmanı çiftlerle aynı anda ya da ayrı ayrı olarak görüşme gerçekleştirebilir. Cinsel terapist problemin kişiler tarafından kabul edilmesi ve farkındalığın sağlanması ile birlikte bu problemin kontrolüne yönelik adımların atılması için seansları yönlendirmeye devam eder.
Cinsel Terapi Alanları
· Erken Boşalma
· Erkeklerde Geç Boşalma
· Cinsel İstekte Azalma (Hipoaktif Cinsel İstek) Bozukluğu
· Tiksinme Bozukluğu
· Cinsel Uyarılma Bozuklukları
· Kadında Orgazma Bozukluğu
· Disparoni (Cinsel İlişkide Ağrı Duyma)
· Vajinismus
MOXO Dikkat Testi

MOXO Testi 6-12 yaş arası çocuklar ve 13-65 yaş arası yetişkinler için geliştirilmiş, bilgisayar üzerinden yapılan görsel ve işitsel çeldiriciler içeren son kuşak Nöro-Kognitif testtir. MOXO Testi, Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğunun dört ana semptomu olan dikkat eksikliği , zamanlama problemi , dürtüsellik ve hiperaktivitenin objektif olarak ölçülmesini sağlamaktadır. Moxo Dikkat Testi Uzman Hekim ve Psikologlar tarafından uygulanan görüş ve duygu içermeyen, online bir testtir. Basit görünen bir MOXO görevine odaklanabilmek için, bireyin aynı günlük hayatta yapması gerektiği gibi, testte bulunan görsel ve işitsel çeldiricileri görmezden gelmesi gerekmektedir. Birey; bunu başarabilmek için çeldiricilerin aktif inhibisyonunu sağlamak zorunda bulunmakta, bu da testi çok daha zorlayıcı ve testin belirleyici niteliklerini de bir o kadar ileri düzeye getirmektedir.
MOXO Çocuk testi, özel olarak 6-12 yaş arası çocuklar için tasarlanmış olup, uzmanlar için DEHB tanısı ve hasta gözlem süreçlerinde yardımcı bir araç görevi görmektedir. MOXO Çocuk Testi, çeşitli uyaran ve çeldiriciler içeren kısa ve online bir testtir.
- Yaş ile uyumlu uyaranlar içeren, 15 dakikalık online test
- Çeşitli dillerde sesli yönergeler ve çocuklar tarafından kolayca anlaşılabilecek deneme oturumu
- Bireyin performansının farklı çevresel koşullardaki seyrinin test edilmesine olanak sağlayan, eşsiz çeldirici seti
- 6 yaş ve üstünü kapsayan, güncel norm tabanı
- Bireyin performansının zaman içindeki değişimini (test süresi boyunca) ölçme olanağı sağlayan performans grafiği
- Yalnızca klavye kullanılarak, herhangi bir ilave cihaz olmadan internete erişimi olan her bilgisayardan kolayca erişilebilen, online arayüz
- USA-HIPPA gizlilik yasa ve yönetmelikleriyle yüksek düzeyde güvenliği sağlanan hasta bilgileri
MOXO Genç ve Yetişkin testi; 13-65 yaş aralığını kapsayan, uzmanların DEHB tanısı ve hasta gözlem süreçlerinde hastanın dikkat profilini değerlendirmelerine yardımcı olan bir araçtır. MOXO Genç ve Yetişkin DEHB Testi, eşsiz çeldirici sistemiyle bireyin günlük hayatta karşılaştığı çevresel koşulları modeller.
Neden MOXO Genç ve Yetişkin Testi?
- Uygun uyaran ve çeldiriciler içeren, 18 dakikalık online test
- Bireyin performansının farklı çevresel koşullardaki seyrinin test edilmesine olanak sağlayan, eşsiz çeldirici seti
- Farklı ülkelerden toplamda 900 birey içeren, düzenli olarak güncellenen norm tabanı
- Bireyin performansının zaman içindeki değişimini (test süresi boyunca) ölçme olanağı sağlayan performans grafiği
- Yalnızca klavye kullanılarak, herhangi bir ilave cihaz olmadan internete erişimi olan her bilgisayardan kolayca erişilebilen, online arayüz
- USA-HIPPA gizlilik yasa ve yönetmelikleriyle yüksek düzeyde güvenliği sağlanan hasta bilgileri
Dikkat performansınızı ölçmek ve günlük yaşamınızda uygun düzenlemeleri yapabilmek amacıyla Uzman Klinik Psikolog Serap Bozan tarafından uygulanan MOXO Dikkat Testi ile ilgili detaylı bilgi almak için bizlerle iletişime geçebilirsiniz.
Wisc-IV - Zeka Testi

WISC-4 Nedir?
WISC-4 zeka testi 6 yaş 0 ay ile 16 yaş 11 ay yaş aralığındaki çocuklara uygulanan ve çocukların bilişsel yeteneklerini ölçen klinik bir değerlendirme aracıdır. Türkiye’deki norm çalışmaları 2016 yılında tamamlanmıştır, güvenilirlik ve geçerlilik bakımından kanıtlanmış en sık kullanılan uygulamalardan biri olarak görülür.
WISC-4, çocukların ve gençlerin hem kendi yaş grubu içindeki beceri düzeylerini hem de kendi içlerindeki güçlü yanlarını ve desteklenmesi gereken becerilerini değerlendirmektedir. Uygulama bireysel olarak yapılır. Tüm testin uygulaması ortalama 2 saat sürmektedir. Ancak her çocuğun çalışma hızı ve motivasyon düzeyine bağlı olarak test süresi farklılıklar gösterebilmektedir.
Değerlendirme nasıl yapılır?
WISC-4 değerlendirmesinde, çocuğa 10 temel alt test uygulanmaktadır. Gerekli olduğu düşünüldüğünde buna ek olarak 5 yedek alt test, standartlara uygun olarak uygulanmaktadır. Uygulanan temel alt testler çocuğun sözel bilgi, sözel ifade, algısal akıl yürütme ve organizasyon, sosyal bilgi, kısa süreli işitsel bellek, dikkat, konsantrasyon, zihinsel işlemleme hızı, görsel-motor ve ince motor koordinasyon becerilerini ölçmektedir.
Sonucu size ne kazandıracak?
WISC-4 uygulaması, hazırlanan rapor aracılığıyla, çocuğun değerlendirilen alanlarda nasıl bir performans sergilediğini, hangi alanların güçlü yanları olduğu ve hangi becerilerinin desteklenmesinin akademik başarısını ve okul performansını olumlu yönde etkileyeceğini detaylı bir biçimde açıklar. Performansa ek olarak, çocuğun gelişim öyküsü ve uygulama sırasında gözlemlenen davranışlarının klinik olarak yorumlanmasıyla oluşturulan öneriler kısmında, hem ebeveynlere hem de okula yönelik olacak şekilde çocuğun zeka ve psikolojik gelişimini destekleyecek tavsiyeler ve gerekli yönlendirmeler bulunmaktadır.
TILLS - Bütünleşmiş Dil ve Okur-Yazarlık Becerileri Testi

Bütünleşmiş Dil ve Okur-Yazarlık Becerileri Testi (TILLS), 6 ila 18 yaş arasındaki okul çağındaki bireylerin müfredat ile ilişkili sözlü ve yazılı dil becerilerini yönelik geliştirilen yenilik yaratan bir test olup dil ve okur-yazarlık becerileri ilgili bozuklukların tanısında kullanılmaktadır. TILLS Testi uygun eğitim ve mesleki becerilere sahip olan profesyoneller tarafından uygulanmalıdır.
TILLS testinin uygulanabileceği durumlar
• Birincil dil bozukluğu (özgül dil bozukluğu, gelişimsel dil bozukluğu, dil veya konuşma bozukluğu
ya da dil öğrenme bozukluğu olarak bilinmektedir) olduğundan şüphelenilen öğrencilerin tanısında resmi değerlendirme amacıyla kullanılabilir.
• Sözlü veya yazılı dilde özgül öğrenme güçlüğü olduğundan şüphelenilen öğrencilerin tanısında resmi
değerlendirme amacıyla kullanılabilir.
• Spesifik okuma güçlüğü (disleksi) yaşadığından şüphelenilen öğrencilerin tanısında resmi değerlendirme
amacıyla kullanılabilir.
• Dil ve okur-yazarlık becerilerinde bozulmalara sebep olduğu bilinen işitme problemi, otizm spektrum
bozukluğu, mental retardasyon ve travmatik beyin yaralanmaları olduğundan şüphelenilen öğrencilere tanı koymak amacıyla kullanılabilir.
• Dil ile okur-yazarlık ve sosyal iletişim becerilerini edinmekte ve kullanmakta zorlanan yeterince
destek almamış öğrencilerin değerlendirilmesinde kullanılabilir.
• Daha önce TILLS testi uygulanarak değerlendirmesi yapılmış öğrencilerin söz konusu becerilerinde
zaman içinde herhangi bir değişim olup olmadığını tespit etmek amacıyla uygulanabilir. Ancak TILLS testi aynı öğrenciye tekrar uygulanmadan en az 6 aylık bir sürenin geçmesi gerekmektedir.
